המשלחת הישראלית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, חזרה אמש (שני) מביקור דרמטי ברוסיה. אך ככל ששוקע האבק על השיחות הרגישות מבינים במערכת הביטחון כי המצב בגבול הצפוני נכנס לתקופה רגישה מאוד והיא תהפוך לרגישה יותר ככל שהצבא הרוסי יעמיק את האחיזה שלו בשטחים בסוריה וישתתף במאבק נגד דאעש.
גורמים במערכת הביטחון מבהירים כי הרגישות נובעת לא רק מהמורכבות של התיאום מול צבא זר אלא מעצם העובדה כי לפי פרסומים זרים, הפעיל הצבא הרוסי עד לאחרונה תחנות התראה ואיסוף מודיעין נגד צה"ל בגבול הצפון וכיום הוא מתאם ומפעיל כוחות יחד עם צבאו של בשאר אסד, איראן וחיזבאללה. מדובר בתקופה נפיצה שבמהלכה יידרשו הצוותים בשני הצדדים לבנות צעדי אמון ודפוסי עבודה שוטפים שאותם מגדירים קצינים בצה"ל היסטוריים.
להמשך הכתבה במקור:
http://news.walla.co.il/item/2892017