" זו הייתה העונה המצליחה ביותר של "האח הגדול" בשבע השנים האחרונות. למעשה היא בעלת נתוני הרייטינג הטובים ביותר מאז שהתוכנית עברה לערוץ 13.
בהפקת "האח הגדול" יש מי ששם את האצבע על הליהוק. "לקחנו חבורת אנשים שונה", אמר אדם שעבד בעונה הנוכחית של "האח הגדול", "משהו בתמהיל עבד כמו קסם. זה הוביל לעניין החל מה-24 שעות הראשונות".
אדם שעובד בערוץ אמר: "מהיום הראשון ידענו שיש לנו תוכנית פיצוץ. אחרי שלושה ימים הבנו את כמות החומר המטורפת שאפשר לייצר מהקאסט הזה, ופשוט דהרנו קדימה".
להרבה מאוד דמויות שכיכבו במהלך העונה היה קיום ברשתות החברתיות ודבר כזה משאיר כל הזמן את העונה חיה, ומייצר עניין כבר מההתחלה".
לעונה הזו גויסה מלהקת ראשית חדשה, שירן מתיתיהו. האודישנים נמשכו תקופה ארוכה וכללו גם את מה שמכונה "שוברי שוויון". למשל, רגע לפני שהליהוק הסתיים, הבינו בהפקה שחסר להם "גבר אלפא", דמות מנהיג. באותו השלב נכנס לחדר, ארז איסקוב.
בדיעבד הוא הפך מאז הדחתה של מאור לדמות הראשית של העונה, אבל בזמן אמת ההפקה לא הייתה בטוחה האם ללהק אותו. "שתבין כמה שהליהוק היה איכותי", אומרת אישה שעבדה בהפקה, "על איסקוב היה סימן שאלה עד הרגע האחרון. לא ידענו אם הוא באמת יספק את הסחורה של גבר האלפא".
וד הצלחה של ההפקה הייתה מול קהל צעיר, כזה שמושפע מאוד מצריכת תוכן ברשתות החברתיות. "בעונה הזאת יכולת לראות שתי עונות של האח הגדול", אומר גורם בתעשיית הטלוויזיה, "עונה שמשודרת בטיקטוק ועונה שמשודרת בערוץ 13. בטיקטוק הילדים הפכו להיות העורכים הראשיים. הם לקחו קטעים מערוץ 26 והעלו אצלם. בחלק גדול מהמקרים הם הצליחו להשפיע מאוד על השיח, כמו לדוגמא מקרה האצטון שמאור שמה בכרית של ארז איסקוב. זה דבר שמאוד עזר לערוץ 13".
אחד מהרגעים המטלטלים עבור הפקת האח הגדול הייתה ההדחה של מאור ברוכמן, שהייתה כאמור הדמות החזקה ביותר בתחילת העונה, וסיימה את דרכה בתוכנית כחודש וקצת אחרי עלייתה.
"חשבנו שמת העולם כשהיא הודחה", אמרו גורמים בהפקה. ברוכמן עצמה נזכרת בפאניקה שהבחינה בה כשיצאה מן הבית: "עוד הייתי בשוק מכל הסיטואציה ואז אני רואה את רועי עוז (הקול מאחורי הגדול, ר"ב) תופס את הראש ואומר: 'אני לא מאמין שזה קרה עכשיו'. כולם היו בהיסטוריה. ראיתי את כולם חיוורים במסדרונות. לא אשכח את זה".
הרייטינג הגבוה של האח הגדול - 18% בממוצע (נכון לכתיבת שורות אלה) הספיק לרשת בכדי להכניס לקופתה מיליוני שקלים רבים. הערכה היא שעל כל יום שידור של "האח הגדול" נכנסו לערוץ בין מיליון וחצי ל-4 מיליון שקלים. בממוצע כשלושה מיליון שקלים ביום."
YNET
נערך ע"י בן השרון 12/09/2025 19:38