היו לי הזכות והכבוד להיות שר הביטחון שלכם -דברי הפרידה של אביגדור ליברמן

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • הודעת ההתפטרות של אביגדור ליברמן שר הביטחון וידאו מצורף
    חדשות1
    חדשות1
    מין: זכר
    מיקום: ישראל
    מספר הודעות: 8,468
    ותק: 11 שנים
  • 14/11/2018 17:28
  • צפיות108
"15 מיליון דולר הלכו קודם למשפחות המחבלים"
"כל ה-500 רקטות שנורו לעבר ישראל, המענה שנתנו לא מספיק, תמיד יש תרוצים. היינו חייבים לסיים את סיפור הדרום, אותה רפיסות שגילינו מקרינה לאזורים אחרים".

*דברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במסיבת העיתונאים היום:*

"קודם כל צהריים טובים לכולם, אני אפתח בכמה מילים ואני גם אשמח אם יהיו שאלות. אני מניח שכל אחד ניסה לנחש מה פשר המפגש הזה ואני מניח שניחשתם נכון. אכן אני כאן על מנת להודיע על התפטרותי מתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל. השאלה הנשאלת היא 'למה דווקא עכשיו?', ומבחינתי מה שקרה אתמול, הפסקת האש אתמול בשילוב עם כל תהליך ההסדרה מול חמאס- זה כניעה לטרור. אין לזה שום הגדרה אחרת, אין לזה שום משמעות אחרת, אלא כניעה לטרור. מה שבפועל אנחנו עושים כרגע כמדינה, אנחנו קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח הארוך. זה לא סוד שהיו כבר בחודשים האחרונים חילוקי דעות בין ראש הממשלה לביני, ואני רק אזכיר את הנושא של הכנסת הדלק הקטארי, לא הסכמתי להכניס דלק קטארי, חשבתי שזו שגיאה, רק אחרי זה ראש הממשלה הוציא הוראה כתובה לפתוח את המעברים ולהכניס את הדלק. אותו דבר בנושא פינוי חאן אל-אחמר, אותה השתלטות על מיקום אסטרטגי, על כביש אחד בין מעלה אדומים לים המלח, חשבתי שאנחנו חייבים לפנות ולצערי גם במקרה הזה ראש הממשלה הוציא הוראה כתובה ומנע את הפינוי. גם בנושאים אחרים, ואני לא אפרט את כל הסוגיות, הייתה מחלוקת, וגם למרות חילוקי הדעות לא חיפשתי סיבות לפרוש. ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה, בקבינט, כמה שאפשר, ולשמור על כל חילוקי הדעות בפנים, גם במחיר אלקטוראלי ותדמיתי קשה. מבחינתי שתי נקודות המפנה הקריטיות שאמרתי עליהן 'אי אפשר יותר', אחת זו הכנסת 15 מיליון דולר לתוך רצועת עזה לחמאס, 15 מיליון דולר במזומן שעברו במזוודות, וכל מי שאומר שיש על זה בקרה או פיקוח, מה יקרה עם הכסף אחרי שיחצה את גבול הרצועה, הוא פשוט לא מדייק בלשון המעטה. אגב מה שקרה, מי שעוקב, מי שקורא ערבית ועוקב אחרי רשתות חברתיות, צריך להבין לאן הלך הכסף הזה, 15 מיליון דולר לאן הם הלכו, הם קודם כל הלכו לאותן משפחות מחבלים שהתעמתו על הגדר עם חיילי צה"ל, ניסו לפגוע בהם, זרקו רימונים ומטענים, ונהרגו. הן היו הראשונות לקבל את הכסף מתוך 15 מיליון הדולר. אנחנו מעבירים פה מצד אחד בכנסת חוק קיזוז כספי טרור ומצד שני אנחנו נותנים לטרוריסטים כסף, מאפשרים להעביר מזומן לטרוריסטים ברצועת עזה. לכן הדבר הזה בלתי סביר, בלתי אפשרי. נקודת המפנה השנייה זו כמובן אותה הפסקת אש, ולהערכתי כל 500 הרקטות שנורו לדרומה של מדינת ישראל, המענה שנתנו, היה בלשון המעטה לא מספיק, לא הולם, ופשוט אי אפשר לקבל את זה. אני מכיר את כל התירוצים, כל ההסברים, ואני מכיר היטב את כל הנסיבות, את כל המודיעין, ותמיד יש צפון ויש דרום ויש מזרח ויש מערב ויש מעגל קרוב, מעגל רחוק, למעלה, למטה- הכל תירוצים. מבחינת הסדר ההגיוני, מבחינת אינטרס ביטחוני, היינו חייבים קודם כל לסיים את הסיפור של הדרום, הוא קודם לכל. אותה רפיסות שגילינו היא כמובן מקרינה גם לזירות האחרות. לו הייתי ממשיך לכהן בתפקידי כשר הביטחון, לא הייתי יכול להסתכל בעיניים של תושבי הדרום, לא על משפחת שאול, לא על משפחת גולדין, לא על המשפחות של שני האזרחים שנמצאים בשבי של החמאס.
"אני חושב שהיינו חייבים להתנות את כל הנושא של ההתקדמות במצב ההומניטארי בעזה בשני דברים לפחות, גם לשיטתם של אלו שתומכים בהסדרה מול חמאס. דבר ראשון ההסדרה בכל הנושא של שבויים ונעדרים, וכמובן להתנות שחמאס מתחייבת לא להביא אף בן אדם לגבול הרצועה. אני רק רוצה להזכיר מה קרה בימים מחמישי עד ראשון: בין רביעי לחמישי הוכנסו 15 מיליון דולר לרצועת עזה, ביום שישי חמאס הביא בתשלום 13 אלף איש באוטובוסים לגבול הרצועה להתעמת עם חיילי צה"ל, 44 פצועים, אחד הרוג, מטענים שנזרקו לעבר חיילי צה"ל- זה למחרת היום אחרי שהם מקבלים 15 מיליון דולר. יום אח"כ פלסטיני נכנס לחממות של נתיב העשרה ושורף אותן, וכמובן כל מה שקרה בסבב הבחירות האחרון. אני רוצה להדגיש שמעולם לא נדבקתי לכסא ותמיד כשהייתה סתירה בין כסאות לעקרונות- תמיד בחרנו כמפלגה בעקרונות. אני יכול להזכיר את נושא ההתנתקות, ישראל ביתנו הייתה המפלגה היחידה שכולה הצביעה נגד ההתנתקות פה בכנסת, לא הייתה לנו שום בעיה להיות באופוזיציה, היינו חלק בקואליציה בתפקידים המשמעותיים, גם לפני תהליך אנאפוליס, ועזבנו. גם בנושא עסקת שליט זה היה לא נוח לשבת מול המשפחה ולהסביר שלא אתמוך בהצבעה בעסקת שליט, הצבעתי בממשלה נגד עם כל אי הנוחות הזו והיום ברור בדיעבד שזו הייתה העמדה הנכונה. גם עם כניסתי לתפקיד שר הביטחון, גם בנושא התנצלות ופיוס עם טורקיה, עמדתי הייתה ברורה נגד אותה התנצלות, הצבעתי נגד וגם היום בדיעבד אנחנו רואים עד כמה העמדה הזו הייתה נכונה. ברור שמעכשיו גם אנחנו כישראל ביתנו, גם אני, צפויים למבול של השמצות ומתקפות של הדוברים 'מטעם', של התדרוכים, של הפרשנים 'מטעם', אבל התמודדנו כבר עם דברים קשים יותר, ואני בטוח שנתמודד גם עם כל ההתקפות וההשמצות שכבר התחילו לצוץ בכל אתרי האינטרנט ובכל הציוצים, הפייסבוק, הטוויטר וכך הלאה. מה שאני גם מבקש זה כמה שיותר מהר לסכם תאריך מוסכם לבחירות, הכי מוקדם שאפשר, וחייבים להפסיק באמת גם עם הכניעה לטרור, גם עם חוסר הבהירות, להחליט מה הוא הקו המדיני והביטחוני שלנו, וגם לא להכניס את המדינה לשיתוק ממושך. אני מאוד מקווה שעד יום ראשון, במגעים בין ראשי המפלגות, יגיעו לתאריך מוסכם לבחירות והציבור והבוחר כבר יחליטו מהו הקו הנכון."


*תקשורת שר הביטחון*


נערך ע"י חדשות1 14/11/2018 17:35
תמיד יש מישהו שצריך משהו- גבי האחות של החיילים. המקום שלכם לקחת חלק, להתנדב, לבשל לכבס, לשנע והכל עבור החיילים שלנו https://www.facebook.com/gabyrivkin
  • תגובה מהירה
  • היו לי הזכות והכבוד להיות שר הביטחון שלכם -דברי הפרידה של אביגדור ליברמן תמונה מצורפת
    חדשות1
    חדשות1
    מין: זכר
    מיקום: ישראל
    מספר הודעות: 8,468
    ותק: 11 שנים
  • 14/11/2018 18:37
  • צפיות49
לפני כולם, תודה לכם- מפקדים, חיילים ועובדי משרד הביטחון.
היו לי הזכות והכבוד להיות שר הביטחון שלכם. אני מחזק את תושבי הדרום, שתקופה ממושכת מגלים אומץ אישי ואזרחי.
אתם החלוצים האמיתיים של ימינו.
ליבי ותקוותי עם משפחות השבויים והנעדרים.
הלוואי שנוכל לממש את הפסוק "ושבו בנים לגבולם"



היו לי הזכות והכבוד להיות שר הביטחון שלכם -דברי הפרידה של אביגדור ליברמן
תמיד יש מישהו שצריך משהו- גבי האחות של החיילים. המקום שלכם לקחת חלק, להתנדב, לבשל לכבס, לשנע והכל עבור החיילים שלנו https://www.facebook.com/gabyrivkin
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה