מדע: מחקר בדק ומצא כ-100000 קופי אורנגוטן נטבחו ב-19 שנים באי בורנאו

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • מדע: מחקר בדק ומצא כ-100000 קופי אורנגוטן נטבחו ב-19 שנים באי בורנאו תמונה מצורפת
    בר
    בר
    מספר הודעות: 1,438
    ותק: 10 שנים ו-6 חודשים
  • 16/02/2018 13:08
  • צפיות197
יותר מ-100000 קופי אוראנגוטן שהם בסכנת הכחדה חמורה, נטבחו באי בורנאו מאז 1999. מדענים שביצעו סקר של 16 שנה על האי הגיעו לאחרונה למסקנות מזעזעות אלו.

כריתת יערות, הפקת שמן דקלים, וכריתת עצים לנייר ממשיכים להיות הגורמים העיקריים, אבל המחקר, שפורסם בכתב העת "ביולוגיה היום", גילה כי אותם בעלי חיים "נעלמים" גם מאזורים שנשארו מיוערים. נראה שמספר גדול של קופי אורנגוטן פשוט נטבחו, אמרה החוקרת הראשי מריה וויגט ממכון מקס פלנק לאנתרופולוגיה אבולוציונית בגרמניה.

פרופ׳ מאוניברסיטת ליברפול, ג'ון מורס, בריטניה, גם הוא חלק מהצוות, אמר: ״לא ציפינו שימותו כל כך הרבה כך ביערות, ולכן אלו מאשרים כי ציד הוא הנושא המרכזי". "כאשר בעלי החיים האלה נכנסים לקונפליקט עם אנשים הם תמיד יפסידו והאנשים יהרגו אותם״.

"רק בשבוע שעבר, קיבלנו דו"ח נתיחה לאחר המוות של אורנגאוטן. בדוח נמצא כי היו 130 כדורים בגופה, לאחר שנורתה בבורניאו.

״זה מזעזע ביותר ולחלוטין מיותר. אורנגאוטנים יכולים במקרה הכי גרוע לאכול פירות בשדה פרטי, אבל הם לחלוטין לא מסוכנים".

הפרופ׳ קרא למנהיגים במלזיה ובאינדונזיה לפעול כנגד טבח הקופים. המחקר הראה גם כי משאבי טבע עדיין היו מנוצלים בבורניאו "בקצב בלתי בר קיימא". כריתת יערות לבדה, צופים החוקרים, יכולה לחסל עוד כ-45,000 אורנגאוטנים במשך 35 השנים הבאות.

שמן דקלים, הנמצא במגוון רחב של מוצרי מזון, הוא גורם ידוע לאובדן בית גידול זה. ד"ר אמה קלר מארגון שימור ה- WWF אמרה כי הצרכנים צריכים "ללחוץ" על חברות להתחייב לאספקה ​​בת קיימא עבור מוצר מזון נפוץ זה. "היעד הגדול כיום צריך להיות איסור מוחלט על כריתת יערות", אמרה.

אוֹרַנְגְּאוּטָן או אוֹרַנְגְּ-אוּטָן (שם מדעי: Pongo) הוא סוג של קוף-אדם אינטליגנטי ואקרובטי המאופיין בזרועות ארוכות ובשיער חום-אדמדם. כיום הוא מצוי אך ורק ביערות הגשם של האיים בורנאו וסומטרה.

השם "אורנגאוטן" מקורו בשם המלאי והאינדונזי של הקוף orang hutan, שפירושו "איש היער".

בסוג אורנגאוטן שלושה מינים:
אורנגאוטן בורנאי (Pongo pygmaeus), אורנגאוטן סומטרי ('Pongo abelii) ואורנגאוטן טפנולי (Pongo tapanuliensis).

שלושת מיני האורנגאוטן נתונים בסכנת הכחדה. האורנגאוטן הבורנאי נתון בסיכון גבוה להכחדה והאורנגאוטן הסומטרי נתון בסיכון גבוה-מאוד להכחדה. על-פי ההערכות, קיימים כ-45,000 אורנג-אוטניים בורנאים בטבע, בעוד שמהמין הסומטרי נותרו בין 7,000 ל-7,500 פרטים בלבד. מצבו של אורנגאוטן טפנולי הוא הגרוע ביותר משום שישנם רק כ-800 פרטים ממין זה.


מצבו העגום של האורנגאוטן נובע ממספר גורמים, שכולם קשורים לאדם. סביבת המחיה של האורנגאוטן מושמדת כתוצאה מבירוא יערות, כרייה ושריפות-יער. שטחי-יער נרחבים שמהווים את בית הגידול של האורנגאוטן מוחלפים במטעי-דקלים לתעשיית שמן הדקלים. נוסף על-כך, באורנגאוטן קיים סחר לא חוקי: ציידים הורגים את האמהות במטרה לקחת את גוריהם ולמכור אותם בשווקים של מזרח אסיה. המבקרים קונים לעיתים קרובות את הגורים החמודים למראה ומגדלים אותם בסביבה אנושית ולא-טבעית, וכאשר הגורים גדלים ונעשים חזקים הם אינם יודעים מה לעשות איתם. כיום, סחר בחיות מחמד נדירות אסור במרבית המדינות, אולם הוא עדיין קיים. פקחים מחרימים חיות משווקים המוכרים אורנג-אוטניים ומגדלים אותם במרכזי שימור, בתקווה שניתן יהיה לשחרר אותם לטבע.

http://www.bbc.com/news/science-environment-42994630


מדע: מחקר בדק ומצא כ-100000 קופי אורנגוטן נטבחו ב-19 שנים באי בורנאו
מדע: מחקר בדק ומצא כ-100000 קופי אורנגוטן נטבחו ב-19 שנים באי בורנאו
נערך ע"י בר 16/02/2018 13:11
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה