על רקע איום בחרם צרכנים וביקורת קשה ברשתות החברתיות, רשת יינות ביתן מגיבה מהר - ולאחר פחות מ-24 שעות באוויר מבקשת מערוץ 9 להפסיק את שיתוף-הפעולה עימה בקמפיין "רוסי ישראלי".
מדובר בקמפיין שהופק בחסות יינות ביתן, בו אנשי תרבות, בידור וספורט מוכרים הנמנים עם הקהילה הרוסית - כמו אושיות הרשת דניס צ'רקוב וסמיון גרפמן, הספורטאי אלכס אברבוך, אנה ארונוב, מייסד ובמאי תאטרון גשר יבגני אריה, איש העסקים ארקדי מאיופיס והזמר ולדי בלייברג - לוקחים חלק בסרטונים שכותרתם "אני ישראלי רוסי".
באופן טבעי ערוץ 9, שהוא ערוץ הפונה לקהל דוברי הרוסית, מעוניים לשמר תפיסה של קהילה וקהל יעד מבודל של דוברי הרוסית מכלל הישראלים, ולכן הקמפיין מתיימר לצייר את דוברי הרוסית כקהילה השומרת על הווי חיים רוסי מצד אחד ובו-זמנית כנטמעת בתרבות ובכלכלה הישראליים.
אולם נראה כי לא כל קהל דוברי הרוסית אהב את הקמפיין, ותוך שעות עלתה ברשת עצומה הקוראת לערוץ 9 וליינות ביתן להסיר את הקמפיין באשמה שהוא גזעני, תוך איום בחרם צרכנים על יינות ביתן.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001...