מערכת התרעה על רעידת אדמה

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • מערכת התרעה על רעידת אדמה
    חדשות1
    חדשות1
    מין: זכר
    מיקום: ישראל
    מספר הודעות: 8,485
    ותק: 11 שנים
  • 29/05/2017 08:16
  • צפיות389
חברה הקנדית ננומטריקס זכתה לאחרונה במכרז בין לאומי להקמת מערכת התרעה מוקדמת לרעידות אדמה בישראל. המערכת תספק התרעה של כ-30-10 שניות בין הגל הראשון של רעידת האדמה לגל ההרס שמגיע אחריו, והיא אמורה להתחיל לפעול בתוך כשנה בתקציב של כ-35 מיליון שקלים.
מערכת ההתרעה המוקדמת תכלול 120 תחנות לקליטת מידע סיסמי שימוקמו לאורך בקעת ים המלח, בקעת הירדן, ואזור הכרמל המועדים לרעידות. 65 מהן יהיו תחנות חדשות, והשאר יהיו תחנות קיימות שיעברו שדרוג. החיישנים שיוצבו בהן יקלטו מידע על הגל הראשון שנוצר במוקד הרעידה, המקדים את הגלים ההרסניים. המידע יועבר לשני מרכזי שליטה ובקרה שאחד מהם ימוקם במכון הגיאולוגי בירושלים, וממרכזים אלו ניתן יהיה להפיץ התרעה לפני הגעת גלי ההרס. כיום פועלת בישראל רשת תחנות סיסמיות שמעבירות למכון הגיאופיסי לישראל מידע על התרחשות רעידת אדמה ועוצמתה במהלך הרעידה.

את המכרז להקמת המערכת, שכונתה "תרועה", קידם משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים באמצעות המכון הגיאולוגי, לפי החלטת ממשלה מלפני חמש שנים על הצורך בהקמתה. לצורך ביצוע המכרז, המכון הגיאולוגי הקים ועדת מומחים המורכבת מסיסמולוגים מישראל ומהעולם. למכרז ניגשו שלוש מהחברות המובילות בתחום, ובסופו נבחרה לפני כמה שבועות החברה הקנדית יחד עם חברת מוטורולה ישראל. מדובר בחברה המתמחה בין השאר בפיתוח וייצור חיישנים סיסמיים ובתקשורת לוויינית של המידע שקולטים חיישנים אלו.

הקמת המערכת צפויה להתחיל בקיץ הקרוב והיא תימשך כשנה, בתיאום עם פיקוד העורף והוועדה הבין משרדית להערכות לרעידות אדמה שבראשה עומד תת אלוף בצלאל טרייבר, שהוא גם מנהל רשות החירום הלאומית. לאחר שלב ההקמה תיבחן המערכת במשך פרק זמן של עד שנתיים כדי לכייל אותה ולהתמודד עם בעיות כמו התרעות שווא.

בשלב הראשון המערכת תהיה זמינה במוסדות חינוך ולאחר מכן תחובר למתקני תשתית, כמו תחנות כוח. בהמשך היא תהיה זמינה לציבור הרחב. בשלבים הראשונים תופץ ההתרעה באמצעות רשת אלחוטית ואמצעי כריזה במבנים השונים. לאחר מכן ניתן יהיה לעשות זאת גם באמצעי תקשורת נוספים, ובאפליקציה.

ההתרעות יאפשרו כניסה לחדרים מוגנים או יציאה לשטח פתוח וכן הדממה של מתקני תשתית כדי למנוע תקלות וקריסות. היא תהיה פחות יעילה באזורים הקרובים למוקד הרעידה. צעד נוסף המתוכנן בשנתיים הקרובות הוא שילוב של מערכות גילוי מוקדם המופצות כבר כיום בשוק הפרטי כדי ליצור נוהל התרעה מוסדר. מערכות כאלו יוכלו לתת התרעה מקומית ללקוחותיהן, בהתאם להליך רישוי. מערכת תרועה תהיה היחידה שתפיץ התרעה ארצית.
כיום פועלות מערכות התרעה מוקדמות ארציות רק במספר מצומצם של מדינות. ישראל החליטה להקים מערכת כזאת בשל הפערים הגדולים ברמת המיגון של מבנים שונים, ובשל העובדה שהמדינה נמצאת ליד מוקד פעיל של רעידות אדמה לאורך בקע ים המלח. בקע ים המלח הוא חלק מהשבר הסורי-אפריקאי המתחיל במזרח אפריקה ומגיע עד סוריה, ומהווה ציר שלאורכו מתרחשות כל העת רעידות אדמה.
http://www.haaretz.co.il/news/science/.premium-1.4...


תמיד יש מישהו שצריך משהו- גבי האחות של החיילים. המקום שלכם לקחת חלק, להתנדב, לבשל לכבס, לשנע והכל עבור החיילים שלנו https://www.facebook.com/gabyrivkin
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה