איך למכור מכונית - לנהל נכון משא ומתן, לייצר אמינות ולהוביל לעסקה במקסימום רווח

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • איך למכור מכונית - לנהל נכון משא ומתן, לייצר אמינות ולהוביל לעסקה במקסימום רווח תמונה מצורפת
    טיפי
    טיפי
    מספר הודעות: 69
    ותק: 8 שנים וחודשיים
  • 02/09/2018 13:36
  • צפיות407
אף אחד לא אוהב למכור רכב ולהרגיש מרומה. בשביל שזה לא יקרה לכם, הנה רשימת הדברים שתצטרכו להכין וגם לעשות לקראת מכירת הרכב.

1. מחשב עם חיבור לאינטרנט
2. שטיפת רכב
3. ווקס לרכב
4. עבודת ניירת
5. בדיקת אפשרויות הפרסום

שלב 1:
זכרו, העסקה עם הכי משתמשלמת עבורכם תהיה ע"י מכירת הרכב באופן פרטי, דרך האינטרנט או דרך קונה ישיר ללא מתווך, לשם אתם צריכים לשאוף. בדקו את שווי הרכב באמצעות מחירון לרכב און ליין, ניתן גם לבדוק לפי פרסומים דומים של רכבים מאותו דגם, שנה וכו' שמפורסמים און ליין באתרים כמו יד 2.

שלב 2:
נקו את הרכב מבפנים. אף רוכש פוטנציאלי לא ירצה לקנות רכב שנראה מוזנח, גם אם הוא במצב טוב. נקו היטב את הרכב מבחוץ (מומלץ על ידי מכונת שטיפה בלחץ מים, אם אין לכם, גשו לניקוי רכב).

שלב 3:
מרחו שכבת ווקס נדיבה לאחר הניקוי. הווקס שומר על הצבע ומחייה את הפרטים הקטנים שנמצאים מחוץ לרכב ונותן להם מראה חדש יותר שקורץ לרוכש הפוטנציאלי.

שלב 4:
ודאו שאתם יודעים לענות על כל השאלות שהרוכש ישאל. הכינו מראש חשבוניות על טיפולים שבוצעו לרכב, רישיונות, הכירו את הבעלות הקודמת של הרכב אם הייתה.

דעו לנקוב במחיר הנדרש ותייגו אותו "מחיר נדרש", בקשו מחיר סביר ואפילו תוסיפו כמה שקלים שיאפשרו לכם לרדת במחיר במידה והרוכש רציני ומעוניין לקנות. אל תגזימו במחיר, אתם לא רוצים להבריח אנשים. היו סבלניים, חלק מהמתעניינים לא יקנו את הרכב.

שלב 5:
פרסמו את הרכב באתרי יד שניה, במרקט של פייסבוק, עיתון מקומי והציבו שלט קטן על הרכב. ודאו שאתם מפרסמים את המחיר הנכון בכל מקום, אל תנסו לתחמן. הרבה אנשים מנסים למכור את הרכב דרך מגרשי רכבים ודרך האינטרנט במקביל כשהם משתמשים במחיר שונה. הגינות ואמינות לעיתים יכולה להיות הסיבה היחידה שהרוכש יכנס לעסקה. אל תראו נואשים או תחמנים והיו מוכנים לענות על שאלות, בלי להתחמק.

טיפים נוספים לתהיות שעלולות לצוץ לכם:
אפשרו לאדם לנהוג אם אתם סומכים עליו, ורק לאחר שהראה לכם רישיון נהיגה. כדאי להצטרף אליו לנסיעה. יש אנשים שמביעים אמון ונותנים לרוכש לעשות סיבוב לבדו ברכב, לעיתים זה עשוי להראות אמין יותר לרוכש ולהפוך את העסקה לאטרקטיבית יותר.

משא ומתן:
החלק הזה חשוב מאוד, פה אתם חייבים להדגיש את האיכות של הרכב שאתם מציעים למכירה. אם יש לו אבזור מיוחד שתורם לנסיעה ציינו אותו, אם הוא קטן ונוח ונכנס בכל חניה - אל תחסכו את המידע הזה מהרוכש במידע וזה רלוונטי לו. ציינו כל מה שהמהווה יתרון משמעותי לרכב. התעקשו באלגנטיות על המחיר וציינו שיש לכם מתעניינים נוספים להוספת אלמנט של לחץ על הרוכש.

העברת בעלות:
היפגשו עם הלקוח בסניף הדואר שם תבצעו את העברת הבעלות, ודאו שיש לו את הכסף, ששניכם מחזיקים בתעודות זהות ורישיון הרכב. לרוב העסקה מבוצעת במזומן אם מדובר בסכומים קטנים, אם הרוכש מעוניין לעשות העברה בנקאית, זכרו שרק אחרי יום עסקים לפחות אתם תראו את ההעברה בחשבון, קחו זאת בחשבון לפני שאתם מבצעים העברת בעלות. ניתן לעשות זכרון דברים למה שסוכם ולחכות להעברת הכסף.

עד כאן רוב המידע שתצטרכו בשביל למכור את הרכב שלכם. טיפי מאחלת לכם בהצלחה!


איך למכור מכונית - לנהל נכון משא ומתן, לייצר אמינות ולהוביל לעסקה במקסימום רווח
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה