מה מתחבא בתוך המיטה והשמיכות שלכם? על קרדית אבק הבית והדרך למניעתה

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • מה מתחבא בתוך המיטה והשמיכות שלכם? על קרדית אבק הבית והדרך למניעתה תמונה מצורפת
    מנטה
    מנטה
    מספר הודעות: 202
    ותק: 10 שנים ו-4 חודשים
  • 21/11/2017 20:00
  • צפיות1,284
ניצני החורף כבר כאן ורגע לפני שנוציא את שמיכות הפוך והצמר, דקה לפני שנפרוש את השטיחים ונוציא את בגדי החורף העבים כדאי שנכיר את היצור הזעיר שנמצא אצלנו בבית, קרדית אבק הבית. קרדית האבק יכולה בקלות להגיע אלינו הביתה היא נישאת ברוח, מספיק שהייתם במקום בו יש קרדית והיא כבר תגיע אתכם הביתה.

מדובר בחרק זעיר ממשפחת העכבישוניים שכמעט לא ניתן לראותו אלא בעזרת זכוכית מגדלת או מיקרוסקופ, הקרדית מתרבה בהטלת ביצים שמהן יבקע זחל בעל 6 רגלים, בגיל בוגר יהיו לקרדית 8 רגלים.
אורך חיי הזכר כחודש ימים ואילו חיי הנקבה נמשכים כחודשיים וחצי (10 שבועות). בגיל 5 שבועות תתחיל הנקבה בהטלת הביצים כ- 100 ביצים ומכאן הדרך להתפשטות הקרדית היא קצרה מאוד.

הקרדית ניזונה מקשקשי עור ושיער שנושרים מבני האדם, קרדית האבק נמצאת בכל מקום בו יש אבק, בכל מקום בו חי האדם למעט בתנאי אקלים קיצוני.
המקומות המועדפים עליה המיטות, המזרן, ריפודים, שטיחים, ביגוד ובעצם כל סביבת מחייתו של האדם. הפרשותיה של קרדית אבק הבית עלולות לגרום לתסמיני אלרגיה כמו התעטשות, נזלת, נפיחות עפעף ואפילו לפריחה.
את קרדית אבק הבית קשה מאוד להדביר במיוחד כשמדובר על יצור בלתי נראה שמצוי דווקא במקומות רגישים כמו מיטה או ביגוד, אך ישנם מספר דרכים בהן תוכלו למנוע את שגשוגה בתוך הבית וכדאי ליישם כבר עכשיו:
- מצעי מיטה תלו בחוץ בתדירות גבוהה, תלייה בשמש מלאה כמה שיותר זמן.
- פרטי לבוש - להכניס לארון רק בגדים נקיים לאחר כביסה. בגדי חורף לא ללבוש לפני כביסה או תלייה בשמש. בגדים חדשים שקניתם חייבים לכבס לפני שמכניסים לארון.
קרדית אבק הבית לא שורדת כביסה בחום של 60 מעלות, השתדלו לכבס את בגדי החורף כולם או לתלות לזמן ממושך בשמש ולנער. אפשר גם להכניס למקפיא ללילה קור קיצוני אף הוא משמיד את קרדית אבק הבית. קשה מאוד ליישם את שיטת ההקפאה לפריטים גדולים לכן השתמשו בה לפריטים קטנים כמו בובות פרווה כריות נוי, נעלי בית מבד וכו'.

- ניקוי אבק באופן קבוע ובתדירות גבוהה, מדפים, כונניות וכל מה שנמצא בשימוש יום יומי .

- שאיבת אבק גם אם נראה לכם שהשטיח נקי, דעו שהוא לא! שטיחים שהיו מגולגלים גם אם נוקו בסוף החורף הקודם, יש לפתוח ולשים בשמש מלאה מספר שעות ולשאוב היטב.
פעולת השאיבה מונעת הצטברות של שערות וחלקיקי עור ושואבת את הפרשות הקרדית ואת הקרדית עצמה. תשאבו כל מה שאפשר, מיטות, שטיחים, ספות, מדפי ספרים וכו'. את מיכל השואב רצוי לרוקן בסיום הפעולה לתוך לשקית לסגור היטב ולפח.
רוב השואבים עושים עבודה טובה, שואב מסוג יבש רטוב יכול לסייע מאוד במניעת הצטברות אבק והתרבות הקרדית מכיוון שהוא שואב גם נוזל כמו מי השטיפה עם כל הסיבים והשאריות שאינם רצויות ולפעמים אינן נראות לעין אבל עוברות עם סמרטוט הרצפה ממקום למקום ועלולות לגרום לקרדית אבק הבית לפרוח אצלכם.


מה מתחבא בתוך המיטה והשמיכות שלכם? על קרדית אבק הבית והדרך למניעתה
נערך ע"י מנטה 21/11/2017 20:24
העיקר הבריאות !
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה