עשור למותו של רס''ן רועי קליין

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • עשור למותו של רס''ן רועי קליין תמונה מצורפת
    IsraMedia
    IsraMedia
    מספר הודעות: 4,727
    ותק: 17 שנים ו-4 חודשים
  • 26/07/2016 13:50
  • צפיות306
היום לפני 10 שנים (26.07.2006):
רס"ן רועי קליין נהרג בקרב בלבנון.
בינת ג'בל, לבנון. 26 ביולי 2006, השבוע השלישי למלחמה. רס"ן רועי קליין, סגן מפקד גדוד 51, בן 31 מעלי, נשוי ואב לשניים, מוביל כוח לתפיסת מבנה במרכז העיירה במטרה לבצע מתוכו מארב. במהלך ניסיון הפריצה לבית נקלעת מחלקת החוד למטע זיתים מוקף חומות אבן.
כשלוחמי הכוח המיוחד של חיזבאללה פותחים באש מפתיעה וכבדה ומכתרים את המטע, חלקת הזיתים הזו הופכת לשאול.
הלוחמים הותקפו מאחור, מהצדדים, באש כבדה, בלי שראו את האויב. לוחמי גולני ניהלו קרב הרואי, הקרב הקשה ביותר במלחמה, במשך 11 שעות רצופות. בסיום הקרב איבד צה"ל שמונה לוחמים ומפקדים. 25 נפצעו.
ההחלטה של קליין להיכנס לאזור הלחימה, סיפר בעבר מי שהיה מח"ט גולני תא"ל צ'יקו תמיר, היתה לא פחות הרואית מהקפיצה על הרימון שתגיע בהמשך. קליין ידע לקרוא את השטח, הבין את הסיכוי שלא יחזור הביתה. הנתונים היו איומים. היו הערכות על חטיפת חיילים או גופות. קליין לא חיכה לשריון או לחיל האוויר. הוא רץ פנימה עם הקשר שלו, כדי לייצב את המצב.
בסופו של דבר הפך הקרב לניצחון. 40 מלוחמי הכוח המיוחד של חיזבאללה נהרגו. גדוד 51 של גולני ו־17 לוחמים ומפקדים שלחמו בקרב זכו לעיטורים ולצל"שים.
הרימון הראשון התגלגל ליד הרגליים של קליין באשמורת השחר, כשהיו בתוך מטע הזיתים הארור, והוא הצליח לדלג מעליו. הרימון התפוצץ במרחק מה ממנו. סגן עמיחי מרחביה, מפקד המחלקה שהוביל את חייליו להסתערות באיגוף מימין, נפצע באורח אנוש מירי ומרימון שהתפוצץ. קליין וחייליו העבירו את מרחביה לאלונקה ונערכו, תחת אש, לפנותו.
כשהם מתארגנים להרמת האלונקה נזרק רימון נוסף. הוא נפל לרגליהם של קליין ולוחמים נוספים, סמוך לחומה. בהחלטה של רגע, קליין נשכב על הרימון וכיסה אותו בחלק התחתון של גופו. הרימון התפוצץ ופצע את קליין אנושות. הוא דיווח בקשר על מותו - "קליין מת" - ואז זעק את סיסמת הנצח של עם ישראל. אבל קליין עדיין לא השיב את נשמתו לבורא. בדקות שאחר כך, כשחייליו ניגשו אליו לטפל בו, הוא פקד עליהם ללכת לטפל במרחביה. כשניסו להגיש לו עזרה ראשונה, הוא שב וצעק עליהם ללכת למרחביה, לפנות קודם את האלונקה של עמיחי. בכוחותיו האחרונים העביר את מכשיר הקשר המוצפן שהיה ברשותו, "ורד הרים", לקצין שלקח פיקוד על הכוח.
בקרב בבינת ג'בל נהרגו סמל שמעון אדגה, סמ"ר שמעון דהן, סמ"ר עידן כהן, סגן עמיחי מרחביה, סמל אסף נמר, סמ"ר אוהד קלאוזנר, רס"ן רועי קליין וסרן אלכסנדר שוורצמן.
אתרי הנצחה על שמו פזורים לאורך המדינה, חוצי מגזרים. בית ספר יסודי בנתניה, מרכז ממוחשב בבית לוינשטיין, פארק בבסיס צבאי בהר דב, תיכון ברעננה, גן שעשועים בשומרון, בניין בעיר העתיקה בירושלים, שבט צופים במושב בית זית, בית מדרש באוניברסיטת אריאל, ספרייה ברעננה, מכון לימודים בעלי, שכונה בטפחות שבמרום הגליל, כיכר בגבעת שמואל - כל אלה הם רק חלק מהאתרים הנושאים את שמו, לצד ספרי תורה רבים שנכתבו לזכרו. עשרות או מאות ילדים קרויים על שמו. לפני כשנתיים הוסיפה תלמה אליגון־רוז בית נוסף לשירה "אל ארץ צבי", שנכתב על מבצע אנטבה ונפילת יוני נתניהו, והקדישה את הבית לזכרו של קליין.
נכתב ע"י אמילי עמרוסי.

יום בהיסטוריה בפייסבוק


עשור למותו של רס''ן רועי קליין
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה