הסדרי התנועה המלאים להילולה במירון

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • הסדרי התנועה המלאים להילולה במירון
    IsraMedia
    IsraMedia
    מספר הודעות: 4,727
    ותק: 17 שנים ו-4 חודשים
  • 25/05/2016 11:57
  • צפיות277
אלפי שוטרים ערוכים למבצע הילולת הרשב"י במירון. מוקד מידע ייפתח לציבור בטלפון 1-700-500-679
25/5/2016 09:56
משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת הילולת הרשב"י במירון שתתקיים בל"ג בעומר החל בימים רביעי וחמישי בתאריכים 25-26.05.16. בהיערכות לאירוע נוטלים חלק גופי חירום והצלה נוספים כגון מד"א, כיבוי והצלה ועוד.

במבצע ייקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול ויופעלו כלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל, כל זאת במטרה לשמור על הסדר ולהבטיח את בטחון המבקרים באירוע. את המבצע בימי ההילולה והפיקוד על כלל כוחות המשטרה יוביל מפקד המחוז הצפוני תוך סיוע מראש אגף התנועה שיפקד על מערך התנועה על כל היבטיה במבצע הרגיש והמורכב.

תיאום האירוע אל מול הציבור והמשטרה נעשה באמצעות המרכז למקומות קדושים של המשרד לשירותי דת ומעורבים בו משרדי ממשלה וגופים נוספים.

מרכז מידע לציבור בטלפון 1-700-500-679

במהלך האירוע יפתח מרכז מידע לציבור שייתן מענה בכל במגוון נושאים. המוקד יהיה פתוח בכל שעות היממה החל מיום שלישי ה-24.5.16 בשעה 15:00 ועד ליום חמישי ה-26.5.16 בשעה 23:00. בנוסף, ניתן יהיה לפנות למוקד המידע של משטרת ישראל שמספרו 110.

ההיערכות למבצע

בשלב הראשון, שהחל כבר ביום ראשון האחרון (15.05), הוצבו שוטרי משטרת ישראל סמוך למתחם ההילולה במטרה לשמור על הסדר במתחם לקראת האירוע.

בשלב השני והעיקרי של המבצע, החל ביום רביעי ערב ל"ג בעומר (25.5) בשעה 07:00 בבוקר ויסתיים ביום חמישי בשעה 24:00, יפקדו את המתחם במירון מאות אלפיי מבקרים. למעלה מ- 4,500 שוטרים ולוחמים יתפרסו בכל צירי התנועה המגיעים למירון, במעגלי אבטחה היקפיים וברחבי המתחם.

עם סיום ההילולה יחל השלב השלישי בו נותרים במתחם שוטרים במטרה להשיב את המקום לשגרה.

כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש. האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, ביום רביעי בשעה 20:30, ויסתיים בהדלקת האחרונה של חסידות תולדות אהרון, ביום חמישי בשעה 19:00.
הסדרי תנועה

הכבישים הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מיום רביעי, בתאריך 25.5.16, בשעה 07:00 ועד ליום שישי, בתאריך 27.5.16 בשעה 7:00:
כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון
כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים
כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים
כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים
היציאה מצפת לכביש 89. כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד
על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה ובדגש על יום רביעי, קיימת היתכנות לחסימת הכבישים הבאים על פי הצורך: כביש 65 מצלמון לכיוון קדריo וכביש 85 מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים

מערך התנועה והתחבורה הציבורית

כחלק מהפקת לקחים משנים קודמות ולמען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות.

קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. הנסיעה בתחבורה הציבורית תביא את החוגגים לאתר ההילולה בבטחה, במהירות ובנוחות מרבית. לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 "אלונית" וכביש 90, מחסום בזק.

גם השנה תימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, זאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו. בסיום ההילולה בעת היציאה מהאתר הולכי הרגל יופנו לשביל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים את כרטיס הנסיעה.

בעלי תעודת נכה המוגבלים בהליכה בלבד יגיעו לחניון "ספסופה" דרך צומת שבע, שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לחלקת הקבר או לחילופין לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט.

בכל שלב במהלך ההילולה חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם. לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בצדי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, יגררו.

לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע.

תושבים המתגוררים בסמוך למירון יורשו לנסוע בכבישים החסומים לכלי רכב פרטיים וזאת בהצגת תעודת זהות בה יצוין מקום מגוריהם. נוכח השינויים בהסדרי התנועה נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי ההכוונה והשילוט בצדי הדרך.

ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים.

police.gov.il


  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה