בשעה טובה נעשה צדק עם ניצולי השואה

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • בשעה טובה נעשה צדק עם ניצולי השואה
    eliransher
    eliransher
    שם: אלירן שר
    גיל: 36.4
    מין: זכר
    מיקום: דימונה
    מספר הודעות: 508
    ותק: 10 שנים ו-9 חודשים
  • 27/08/2014 15:19
  • צפיות291
במהלך סוף השבוע החל משרד האוצר להעביר לעשרות אלפי ניצולי שואה , שאינם מקבלים קצבה חודשית מהמדינה, את המענק השנתי שמגיע להם במסגרת התכנית הלאומית לסיוע לניצולי שואה, שעליה הכריז שר האוצר, יאיר לפיד. למעלה מ-74 אלף ניצולי שואה קיבלו כבר פניות ממשרד האוצר, שבהן מודיעים להם כי משרד האוצר יפנה לביטוח הלאומי על מנת לקבל את פרטי חשבון הבנק שלהם ולהעביר להם מענק שנתי של 3,600 שקל.
עוד כ-9,000 ניצולי שואה, שפרטי חשבון הבנק שלהם לא ידועים לביטוח הלאומי יקבלו בקרוב הודעות מהרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר, אשר בהן יקבלו הנחיות כיצד לקבל את המענק בבנק הדואר. ממשרד האוצר נמסר כי על מנת לקבל את המענק לשנים הבאות על הזכאים למלא את הטופס בקשה למענק שצורף למכתב ולשלוח למשרדי הרשות. אין צורך להגיע או להתקשר. בעוד כחודשיים הרשות תשלח מכתבי תזכורת לכל אותם ניצולים שטרם שלחו את הטופס.
בנוסף, החל מסוף השבוע האחרון מחלקות קופות החולים חינם לניצולי שואה הזכאים לכך, תרופות הכלולות בסל הבריאות. התרופות יינתנו חינם לניצולים המוכרים על ידי הרשות לזכויות ניצולי שואה ולניצולים המוכרים על ידי ממשלת גרמניה. כמו כן תפנה הרשות בשבועות הקרובים ללמעלה מ-100 אלף ניצולים שאינם מוכרים על ידה במטרה להעביר את פרטיהם לקופות החולים על מנת שיוכלו לקבל גם הם תרופות חינם.
ממשרד האוצר נמסר כי ניצולים שמקבלים קצבה ממדינה זרה שאינה גרמניה ולא קיבלו פניה מהרשות לזכויות ניצולי שואה בנוגע לקבלת תרופות בחינם יכולים לפנות למרכז המידע ברשות ולבקש כי ישלח טופס לבדיקת זכאות לביתם. לחילופין, ניתן להוריד את הטופס באתר האינטרנט של הרשות (ראו קישור בסוף הכתבה).
צעדים אלה מצטרפים לשאר הצעדים הכלולים בתכנית הלאומית, ובהם השוואת תנאיהם של ניצולים שעלו לארץ לאחר אוקטובר 1953 לאלו של שאר הניצולים המוגדרים כנכי רדיפות הנאצים. כמו כן, הועלה תגמול המינימום הניתן לנכי רדיפות הנאצים ולנכי המלחמה בנאצים לסך של 2,200 שקל.
בנוסף, בוצע עדכון באשר לזכאות בני זוגם של נכים שנפטרו. בני הזוג יהיו זכאים לתגמול לפי אחוזי הנכות של המנוח למשך 3 שנים, ולאחר מכן יהיו זכים לתגמול בסך 2,000 שקל למשך כל ימי חייהם. זאת, כל עוד הנכים הלכו לעולמם לאחר ה-1 ביוני 2011 וכל עוד בני הזוג לא נישאו מחדש.
טופס הבקשה למענק וטופס הבקשה לקבלת פטור מלא בתרופות נמצאים באתר האינטרנט של הרשות. כל מי שרואה עצמו זכאי למענק השנתי או לפטור ברכישת תרופות ולא קיבל הודעה אישית על זכאותו – מוזמן למלא טופס ולהגישו לרשות לזכויות ניצולי השואה, בכתובת: יצחק שדה 17, ת.ד 57380, תל-אביב.


מאת:אלירן שר
עורך

לפניות ותגובות:
נייד 0524321636
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה