חומת המגן בגבול הלבנון פוגעת בנוף ובמשאב התיירות

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • חומת המגן בגבול הלבנון פוגעת בנוף ובמשאב התיירות
    חדשות1
    חדשות1
    מין: זכר
    מיקום: ישראל
    מספר הודעות: 8,485
    ותק: 11 שנים
  • 17/08/2017 16:59
  • צפיות190
עוד הממשלה ממשיכה להזהיר מפני התעצמות חיזבאללה מעבר לגבול ותושבי הצפון חוששים מהיעדר מיגון מספק מול חיזבאללה בגבול הלבנון - יש מי שמתרעם על הקמת חומת הבטון, שנבנית על ידי צה"ל בשלוש השנים האחרונות במוקדים שונים לאורך הגבול, ונועדה להגן עליהם. אלה, חוששים שהפגיעה בנוף תפגע גם בתיירות, וטוענים שאינם בחרו להתגורר בתוך "בסיס צבאי". בחלק מהמקומות, החומה אף עוטרה בכתובות גרפיטי, בדומה לאחיותיה ברחבי הגלובוס. בצה"ל הסבירו כי חומת הבטונדות, שנבנתה לאורך עשרות קילומטרים ומתנשאת לגובה של בין שבעה לעשרה מטרים, היא חלק ממכשול הנדסי שנועד לתת מענה לירי תלול מסלול של חיזבאללה לעבר יישובי הגדר. בנוסף, היא הוקמה כמענה להצהרת הכוונות של הארגון לחדור לשטח ישראל ולהשתלט על יישובים.

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי לעיתים הצבא משנה את תוואי החומה המתוכנן, בהתאם לקולות שעולים מהשטח. במושב זרעית למשל, התושבים טוענים שבעקבות לחץ שהפעילו, צה"ל הסיר בטונדה שהוצבה מול בתים וצימרים. "אנחנו לא בסיס צבאי", אמר יו"ר ועד המושב וסגן ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, יוסי אדוני. "הנוף הוא אחד היתרונות הגדולים שיש כאן. הבטונדות הסתירו את המראה שממנו ביקשו ליהנות גם התיירים שמגיעים לצימרים שלנו, שבקושי שורדים גם כך". לדבריו, תחושת הביטחון על הגבול "גם כך ירודה, ולכן אנו לא מעוניינים שהאורחים שלנו והילדים יקבלו עוד תזכורת יום-יומית למתיחות הביטחונית".

גם במטולה, המרוחקת עשרות רבות של קילומטרים מזרעית, עוררה הכוונה להקים חומת בטונדות דילמה, אולם זו נפתרה עוד לפני שהצבא הספיק להקימה. בשונה מזרעית ומיתר יישובי הגדר, מטולה היא היישוב היחיד שמוקף בגדר הגבול עם לבנון בשלושה מתוך ארבעת כיווני גבולות השיפוט שלה.את תוואי החומה המתוכנן, בהתאם לקולות שעולים מהשטח. במושב זרעית למשל, התושבים טוענים שבעקבות לחץ שהפעילו, צה"ל הסיר בטונדה שהוצבה מול בתים וצימרים. "אנחנו לא בסיס צבאי", אמר יו"ר ועד המושב וסגן ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, יוסי אדוני. "הנוף הוא אחד היתרונות הגדולים שיש כאן. הבטונדות הסתירו את המראה שממנו ביקשו ליהנות גם התיירים שמגיעים לצימרים שלנו, שבקושי שורדים גם כך". לדבריו, תחושת הביטחון על הגבול "גם כך ירודה, ולכן אנו לא מעוניינים שהאורחים שלנו והילדים יקבלו עוד תזכורת יום-יומית למתיחות הביטחונית".
https://news.walla.co.il/item/3088730


תמיד יש מישהו שצריך משהו- גבי האחות של החיילים. המקום שלכם לקחת חלק, להתנדב, לבשל לכבס, לשנע והכל עבור החיילים שלנו https://www.facebook.com/gabyrivkin
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה