הותר לפרסום: בני משפחת סלומון הם הנרצחים בפיגוע בחלמיש

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • הותר לפרסום: בני משפחת סלומון הם הנרצחים בפיגוע בחלמיש
    בר
    בר
    מספר הודעות: 1,437
    ותק: 10 שנים ו-3 חודשים
  • 22/07/2017 21:48
  • צפיות256
הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע שאירע אמש (שישי) ביישוב חלמיש שבבנימין: שלושת בני המשפחה הם יוסי סלומון בן ה-70, ושני ילדיו בשנות ה-30 לחייהם - אלעד וחיה.

טובה, אשתו של יוסי, נפצעה גם היא בפיגוע והועברה לטיפול בבית החולים "שערי צדק" בירושלים כשהיא במצב בינוני. חמשת הילדים שהיו בבית ניצלו מהטבח, לאחר שאשתו של אחד הנרצחים נעלה אותם באחד מחדרי הבית.
מתחקיר האירוע עולה כי המחבל, עומר עבד אל-ג'ליל בן ה-19 מכפר קובר הסמוך, קנה את הסכין כיומיים לפני הפיגוע במטרה לרצוח יהודים. הוא נענה לקריאות ההסתה בעקבות הנעשה בהר הבית, ויצא לפגע, כך סיפר בחקירתו. הוא הגיע באופן רגלי אל בית המשפחה, אחד הקיצוניים ביישוב, בו שהו באותה עת 10 נפשות, והחל במסע ההרג בזמן שבני המשפחה חגגו "שלום זכר" לכבוד הולדת נכד. בנוסף, הדלת של הבית הייתה פתוחה, ונבדק מדוע לא הוקפצה כיתת כוננות, זאת על אף שהייתה התרעה כתוצאה מנגיעתו בגדר ההתנחלות.

לפי דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, המחבל אמר בחקירתו כי הוא ביצע את הפיגוע "בשל הר הבית". עוד אמר כי הוא שטף את עצמו לפני המעשה כדי לטהר את עצמו, שכן חשב שהוא ימות לאחר הפיגוע. בתיקו הוא נשא אך ורק מים, ארנק ואת הקוראן. אל-ג'ליל הלך כ-2.5 ק"מ עד שהגיע לחלמיש, ושם מערכת ההתרעה הודיעה על חדירה. עד שהצבא הגיע למקום, הוא הספיק להגיע לבית המשפחה. מהרגע שחדר ליישוב ועד שהוא נורה עברו 14 דקות. הוא נפצע בינוני, ופונה לבית החולים "בילינסון" שבפתח תקווה.

המחבל נורה על ידי אחד משכני המשפחה, לוחם יחידת "עוקץ" שהיה בחופשה בבית סמוך, ששמע את הזעקות, הגיע אל הבית וירה דרך החלון במחבל, שהיה בעיצומו של מסע הדקירות. לפני כשלוש שנים פרצו מחבלים לביתו של החייל וניסו לדקור את אחותו. לאחר ששמע את צעקותיה, הוא הסתער לעברם, עצר אותם ומנע מהם מלהוציא לפועל את תוכניתם.

בעקבות הפיגוע, כוחות הביטחון פשטו הלילה על ביתו של אל-ג'ליל ועצרו לחקירה את אחיו. בשל הפיגוע, היציאה מהכפר תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד. בנוסף, ביצעו הכוחות מיפוי הנדסי של בית המחבל לקראת הריסה, והם אף החרימו כספים המיועדים על פי החשד למימון טרור.

כשעתיים לפני שביצע את הפיגוע, כתב המחבל בעמוד הפייסבוק שלו כי "אם לא תפתחו (הישראלים) את השערים באל-אקצא - יבואו עוד אחריי. אני הולך להיכנס לגן עדן. אמי, אבי, אחי - אנא סלחו לי, אני הולך לשתות מהנהר למעלה בגן עדן, אני הולך לבצע פיגוע בגלל אל-אקצא".

בצבא הסבירו כי מכיוון שהמחבל לא היה פעיל רשמית באף ארגון, מדובר באתגר משמעותי לנטר אותו מראש. למרות זאת, על פי קצין בכיר, נודע כי אל-ג'ליל היה מזוהה אידיאולוגית עם חמאס, שם בירכו על הפיגוע: "אנו מברכים על הפיגוע שבוצע בתגובה לנעשה בהר הבית".

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1256441


  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה