סרטון חילוץ גוזל עקב עיטי שנתפס בגדר תיל

חזרה לפורוםחזרה לפורום הרשמההרשמה התחברותהתחברות
  • סרטון חילוץ גוזל עקב עיטי שנתפס בגדר תיל תמונה מצורפת וידאו מצורף
    חדשות1
    חדשות1
    מין: זכר
    מיקום: ישראל
    מספר הודעות: 8,475
    ותק: 11 שנים
  • 17/05/2017 20:36
  • צפיות319
דוברות המשטרה (מג"ב ורשות הטבע והגנים)*
לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים חילצו הבוקר עוף דורס מסוג עקב עיטי שנתקע בתלתלית בסמוך לגדר הביטחון באיו"ש

במסגרת סיור שגרתי שביצעו הבוקר לוחמי מג"ב בגזרת איו"ש, הבחינו הלוחמים בעוף דורס תקוע מסוג עקב עיטי שהסתבך ונתקע בתלתלית הסמוכה לגדר ביטחון.

הלוחמים שהבחינו בעוף הפצוע הזעיקו את חוקר העופות הדורסים גלעד פרידמן ואת אנשי רשות הטבע והגנים שהגיעו למקום ויחד חילצו אותו מהגדר.

עם סיום החילוץ הועבר העקב בן 4 וחצי חודשים כשהוא במצב בריאותי קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן.

על פי מצבו ותשישותו ניכר כי היה תפוס בתלתלית במשך זמן רב וכי עיירנותם של הלוחמים הצילה את חייו.

העקב העיטי הוא דורס יום גדול ממשפחת הניציים Accipitridae בסדרת דורסי היום Accipitriformes המקנן במצוקים ובעצים.

מין זה נוהג לעקוב אחר טרפו בזמן שהוא דואה באוויר ומכאן נובע השם - "עקב". ראשו הגדול והחזק, צווארו הקצר, כנפיו הארוכות ומעופו הכבד מזכירים מעוף של עיט כבד. זו הסיבה שהוא נקרא עקב עיטי.

לאחרונה השיקו רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, קרן דוכיפת, צה"ל (צבא הגנה לטבע) והחוקר גלעד פרידמן, זאת השנה השנייה, את פרויקט צילום האונליין שמתעד 24 שעות ביממה את עולמו החבוי והמרתק של העקב העיטי המקנן בישראל. במסגרת הפרויקט הצליחו אנשי רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וגלעד פרדימן לתעד את קינון העקבים משלב מלאכת החיזור דרך הטלת הביצים והדגירה ואת בקיעתם הגוזלים מהביצים ומעופם הראשון.

מרשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע נמסר כי, שיתוף הפעולה עם לוחמי משמר הגבול מצטרף לשיתוף פעולה רחב היקף של רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע עם צה"ל ומשטרת ישראל במסגרת מיזם צבא הגנה לטבע. במסגרת פרויקט זה מתחברים המפקדים והחיילים לערכי הטבע והחשיבות בשמירת הטבע ובמקביל נרתמים למענו מסביב לשעון ובכל הארץ, גם במקומות שהם פחות נגישים לאזרח הרגיל ודווקא בהם, היכן שחיות הבר מרבות לשוטט ולעוף, מעורבות מג"ב וצה"ל היא קריטית אף יותר.

*במשמר הגבול מדגישים את החשיבות בהצלת בעלי חיים כפי שאנו מקפידים על חיי אדם וביטחון הציבור. עוד מוסיפים במג"ב כי ישנו שיתוף פעולה מעולה עם רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע, במסגרתו פועלים הגופים יחד למען בעלי החיים ברחבי הארץ. אלפי הלוחמים הפרוסים ברחבי הארץ בדגש בגזרות החקלאיות, יחד עם פקחי הרשות ואנשי החברה להגנת הטבע הם מכפיל כוח ענק למען בעלי החיים בישראל.*




בתמונה פרחון (גוזל) עקב עיטי שפרח אתמול 16-5-17
תמונה: דוברות המשטרה


סרטון חילוץ גוזל עקב עיטי שנתפס בגדר תיל
תמיד יש מישהו שצריך משהו- גבי האחות של החיילים. המקום שלכם לקחת חלק, להתנדב, לבשל לכבס, לשנע והכל עבור החיילים שלנו https://www.facebook.com/gabyrivkin
  • תגובה מהירה



מקרא סימנים
  • הוספת תגובה הוספת תגובה
  • הודעה חדשה
  • הודעה עם תוכן
  • o הודעה ללא תוכן
  • תמונה מצורפת תמונה
  • וידאו מצורף וידאו


כללי הפורומים של ישראמדיה