פנייה לשר החינוך ומנכ"לית המשרד.
אדונים נכבדים
השנה הכריז משרד החינוך על נושא חברתי שנתי חשוב:
"האחר הוא אני, נגד גזענות וקבלת השונה".
ילדים רבים ובני נוער נחשפו בחודשים האחרונים לשידורים הרצופים בתוכנית האח הגדול בערוץ 26. אותם שידורים שכמעט לא צונזרו.
ניתן לבקש את החומרים מההפקה ולערוך אותם באופן שהתרחשו במציאות
אפשר וחשוב לנצל את הזדמנות הפז הזאת להדגים ולהגיש להם מסמך תיעודי תרבותי מהעולם שלהם בשעורי החינוך ולנתח אותו ביחד.
תקציר: האירועים מתארים כיצד שלוש נשים, שננטשו :
האחת- ננטשה בילדותה ע"י אביה, שנקלע לחובות וברח מפני הנושים
השנייה- ננטשה פעמיים ע"י בני הזוג, ממש לפני חתונתה
השלישית- מול כל המצלמות ננטשה ע"י מי שהישלה אותה שהוא מאוהב בה ועבר לאחרת , אותה אחת שנינטשה רגע לפני החתונה, שאף אותה הישלה באופן דומה.
שלוש נשים אלה הפעילו חרם על בחורה רביעית, בתוך בית סגור שכלל בשלב המתקדם הסופי גם בחור נוסף שלא התערב בעניין.
שלוש ה"חברות" ( שתיים רבות על אותו בן זוג, שתיים רבות על אכילת בשר או טבעונות) מצאו מכנה משותף להתנחם בו. הן בחרו להתעלל בבחורה שלא הכירה את השירים שהן נהגו לפזז, שהייתה היפה מכולן ומטופחת בניגוד למנהיגת הקבוצה שלא אהבה להתקלח.
הן נידו אותה, דיברו בשמה, המציאו ריקודים משפילים בהשראתה . להמחשת הדברים: אחד הריקודים כלל מצב בו האחת נשכבה בשמלה על הרצפה והתפתלה, האחרת דחפה לה מטאטא לישבן, ושותף נוסף , מועמד שהודח ולא הגיע לגמר מחא כפיים.
היא פשוט לא באה להן טוב בעין, הייתה יפה מאוד ואהבה להתגנדר.
כשהשלוש והנספח שהודח נשאלו ע"י המנודה למה הם סולדים ממנה, לא הייתה להם תשובה, הם פשוט נאטמו כלפיה בזלזול.
בבית הספר הילד הדחוי יכול להיות כל אחד, ראינו , אין ממש סיבה.
מספיק שיש דמות כריזמטית וקבוצת ממורמרים כולל אותה , כל אחד יכול להפוך לקורבן.
למזלנו הקבוצה פגשה את האדם הלא נכון להתעמר בו, אבל מבחינתי, את הנכון ביותר שיכולה לשמש דוגמה ותמיכה עבור ילדים שהיו, ישנם ויהיו לצערנו במצב דומה.
הבחורה זיהתה התנהגות בזויה, ניסתה לשוחח עם הקבוצה , כל אחד בנפרד, פנתה למנהל האח הגדול- המבוגר האחראי, אך גם הוא נהנה מהתבשיל ואף זימר את שיר הקבוצה, כן, בהומור כמובן.. ולא הדיח מידית את מנהיגת הקבוצה, אותה קידם בשל "אג'נדה" לאורך התוכנית.
בכיתה המנהיג יכול לחמוק מטיפול כי הוא הבן של, הספורטאי הטוב, דמות שלא רוצים להתעסק איתה, זה יכול להיות מסיבות שונות.
היעזרו בחומרים, ודונו עם התלמידים , נסו לגרום להם להבין עד כמה מסוכן להיסחף למעגל ריקודים של רוע- תרתי משמע.
קחו את החומרים, עשו מהלימון לימונדה, זאת חובתכם.